Sunday, 25 March 2012

Martin Munkacsi

NATURE TOO...



...REPEATS ITSELF



Martin Munkcsi, a genius Hungarian photographer who worked in Germany and the United States. 

He worked as a fashion photographer whose style was extremely original. Photographs outdoors, in water, from a car that runs and angles in the original. Its most natural images are snapshots of everyday life of the new American woman. He has influenced photographers like Avedon.

Martin Munkacsi, il geniale fotografo ungherese che ha lavorato in Germania e Stati Uniti.

Lavora come fotografo di moda ed è lui a utilizzare per primo il movimento in questo ambito. Il suo stile è estremamente originale: fotografa in esterni, in acqua, da una macchina che corre e sotto angolazioni originali. Le sue immagini sono istantanee estremamente naturali della vita quotidiana della nuova donna americana. Ha influenzato fotografi come Avedon.







Richard Avedon said of Munkácsi, "He brought a taste for happiness and honesty and a love of women to what was, before him, a joyless, loveless, lying art. Today the world of what is called fashion is peopled with Munkácsi's babies, his heirs.... The art of Munkácsi lay in what he wanted life to be, and he wanted it to be splendid. And it was."

Richard Avedon disse di Munkacsi, "Ha portato un gusto per la felicità e l'onestà e l'amore delle donne a quello che era, prima di lui, uno senza gioia,senza amore, l'arte mentendo. Oggi il mondo di ciò che viene chiamato la moda è popolato con i bambini Munkacsi, le sue eredi .... L'arte di Munkacsi e' in quello che lui voleva che la vita fosse, e voleva che fosse splendida. Ed era. "


1 comment:

  1. Sweetie I`m watching your blog for a while! Maybe you wanna follow each other? just announce me :X

    FashionSpot.ro

    ReplyDelete